<verse 1>
The cycle repeated
그 순환은 반복되었지
as explosions broke in the sky
폭발이 하늘을 깨뜨리면서
all that I needed
내가 단지 원한 것은
was the one thing I couldn't find
내가 찾을 수 없던 바로 그 하나

And you were there at the turn
그리고 넌 그 차례에 있었지
Waiting to let me know
내게 깨달음을 주기 위해 기다리며

We're building it up
우리는 이를 쌓아 나가는데
To break it back down
그건 이를 다시 무너뜨리기 위함이야
We're building it up
우리는 이를 쌓아 나가지만
To burn it down
그건 이를 태워버리기 위함이야
We can't wait
우리는 기다릴 수 없어
To burn it to the ground
이를 태워버려 

<verse 2>
The colors conflicted
색채들은 충돌했지
as the flames climbed into the clouds
화염이 구름을 타고 번지면서
I wanted to fix this / but
나는 이를 고치려 했지만
couldn't stop from tearing it down
이것이 무너지는 것을 막을 수는 없었어

And you were caught at the turn
그리고 당신은 그 차례에 붙잡혀 버렸지
caught in the burning glow
그 타오르는 불빛에 붙잡혔지
And I was there at the turn
그리고 이제 내가 그 차례에 있어
Waiting to let you know
당신에게 깨달음을 주기 위해 기다리며

We're building it up
우리는 이를 쌓아 나가는데
To break it back down
그건 이를 다시 무너뜨리기 위함이야
We're building it up
우리는 이를 쌓아 나가지만
To burn it down
그건 이를 태워버리기 위함이야
We can't wait
우리는 기다릴 수 없어
To burn it to the ground
이를 태워버려 


* * *
You told me yes / You held me high
너는 내게 옳다 얘기했고 / 너는 나를 높이 붙잡으며
And I believed when you told that lie
그리고 나는 너의 그 거짓을 믿었고
I played soldier / You played king
나는 군인 역이었고 / 너는 왕의 역이었지


And struck me down when I kissed that ring
내가 그 반지에 입을 맞출 때 
You lost that right / to hold that crown
너는 그 권리를 잃었어 / 그 왕관을 붙잡을 권리를
I built you up but you let me down
나는 너를 쌓아 올렸지만 너는 나를 무너뜨렸어
so when you fall / I'll take my turn
그러니 네가 무너질 때 / 나는 내 차례를 갖겠어
and fan the flames as your blazes burn
그리고 너의 화염이 불타면 불길을 더 거세게 할 거야

출처: http://cafe.naver.com/linkinpark007/41978


+ Recent posts